تلاش برای رتبهبندی در جستجوهای وب بدون یک نمایه بک لینک ساختاریافته و متنوع مانند تلاش برای اجرا بدون ستون فقرات است. نه تنها تصور آن کمی وحشتناک است، بلکه تقریباً غیرممکن است که بتوان آن را تصور کرد.
به همین دلیل، یک نمایه بک لینک به خوبی حفظ و نگهداری شده برای همه کمپین های مشتاق سئو بسیار مهم است .
پروفایل بک لینک دقیقا چیست؟
پروفایل بک لینک تعداد، لنگرها و کیفیت لینک هایی است که به وب سایت شما اشاره می کنند. این ارتباط مستقیمی با رتبه شما دارد زیرا موتور جستجوی Google در اینترنت به دنبال این پیوندها می خزند. سپس گوگل کمیت و کیفیت این لینکها را ارزیابی میکند و مشخص میکند که آیا وبسایت شما دارای اعتبار و محبوبیت کافی در این مورد است یا خیر.
اگر چنین است، شما رتبه بالایی دارید، اگر نه... به ورطه نتایج جستجو.
عوامل زیادی در نمایه بک لینک شما نقش دارند، مانند لینک های dofollow/nofollow، URL های برهنه، متن لنگر و موارد دیگر. البته، از یک شرکت بازاریابی سئو، راه هایی برای بهینه سازی این عوامل برای بهبود پروفایل بک لینک شما وجود دارد.
با این حال، مانند بسیاری از چیزها، یک گرفتاری وجود دارد. گوگل نمیخواهد وبسایتها الگوریتم خود را «هک» کنند و بهطور مصنوعی رتبههای خود را افزایش دهند. بنابراین، مانند محوطه سازی و لوازم آرایشی، هدف در اینجا این است که سخت تلاش کنید تا نمایه بک لینک خود را «طبیعی» جلوه دهید. این ظاهر «طبیعی» می تواند تفاوت بین شناور بودن وب سایت شما در بالای رتبه بندی و مدفون شدن در نتایج جستجو باشد.
عوامل موثر بر پروفایل بک لینک شما
با توجه به اینکه گوگل در سراسر بلوک بوده است، آنها تمام راه هایی را دیده اند که صاحبان وب سایت های حیله گر سعی کرده اند به طور مصنوعی رتبه های خود را افزایش دهند، به این معنی که موتور جستجوی گوگل پیچیده تر و پیچیده تر شده است. بسیاری از مردم در مورد اهمیت به دست آوردن بک لینک در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو صحبت می کنند. با این حال، تعداد کمی از مردم در مورد اهمیت متن لنگر و نحوه تأثیر آن بر نمایه کلی لینک و عملکرد سئو صحبت می کنند.
نسبت متن لنگر سالم چیست؟
یکی از فاکتورهای جدایی ناپذیر پروفایل بک لینک، انکر تکست است. Anchor text متن واقعی یک لینک در یک صفحه وب است. این متنی است که زیرخط دار یا رنگ دیگری به نظر می رسد و نشان می دهد که یک ابرپیوند است و نه فقط یک قطعه متن دیگر.
این متن هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. برای کاربران، نشان میدهد که وقتی روی پیوند کلیک میشود چه انتظاری داشته باشند و برای پیوندهای داخلی، به هدایت جریان در ساختار وبسایت شما کمک میکند. برای موتورهای جستجو، به دادن زمینه به صفحه پیوند داده شده کمک می کند. به عنوان مثال، اگر صفحهای در یک وبسایت در مورد ماشینهای چمنزنی بحث میکند و متن لنگر یک پیوند میگوید «فهرست برترین ماشینهای چمنزنی»، واضح است که صفحه پیوند داده شده حاوی چه چیزی خواهد بود. اگر بسیاری از وبسایتها و صفحهها در رابطه با درخواستهای ماشین چمنزنی به این صفحه اشاره کنند، رتبهبندی بالا میرود.
یکی از جنبه های کلیدی استفاده از انکر تکست، تنوع بخشیدن به استفاده شماست. اگر تعداد زیادی از یک نوع، به خصوص از نوع عباراتی که می خواهید در آن رتبه بندی کنید، دارید، گوگل می تواند این را تشخیص دهد و شما را جریمه کند. در عوض، باید پروفایل بک لینک خود را متنوع کنید. شما می توانید تا حدی با استفاده از انواع انکر تکست زیر به نمایه متنوعی دست یابید:
- URL برهنه: یکی از انواع مختلف انکر تکست، URL برهنه است. URL های برهنه پیوندهایی هستند که به جای پیوند دادن به متن عادی، خود URL هستند، مانند https://www.google.com . در حالی که URL های برهنه ممکن است به عنوان "غیر طبیعی" یا "خام" به نظر برسند، اما اگر درست استفاده شوند می توانند مفید باشند. اول، اگر وب سایت شما در تلاش است تا نمایه بک لینک خود را خیلی تهاجمی بهینه کند، ممکن است گوگل شما را جریمه کند و ترافیک را از بین ببرد. URL های برهنه می توانند راهی عالی برای "رقیق کردن" و تنوع بخشیدن به نمایه بک لینک شما با ارگانیک به نظر رسیدن آن باشند.
- متن لنگر مارک دار: لنگرهای مارک دار لینک هایی هستند که جای تعجب نیست که از برند شما به عنوان لنگر استفاده می کنند. یک مثال می تواند Home Depot باشد که نام آن به عنوان یک پیوند است. نکته مهم در اینجا این است که فقط می تواند از طریق برند شما ترافیک را به سایت شما هدایت کند، به این معنی که ترافیک ورودی از قبل از سایت شما مطلع است. نشانیهای اینترنتی مارکدار راههای خوبی برای تقویت برند شما و کمک به تنوع بخشیدن به نمایه شما هستند، اما در نهایت ظرفیت آنها برای ایجاد ترافیک جدید محدود است.
- کلید واژه لنگر: اینها شمشیرهای دولبه شما هستند. لنگرهای کلیدواژه متنهای لنگر هستند که از کلیدواژهای استفاده میکنند که میخواهید به عنوان لنگر یک لینک رتبهبندی کنید. در حالی که اینها به طور بالقوه می توانند نمایه بک لینک قوی تری ایجاد کنند و ترافیک جدید بیشتری را به سایت شما هدایت کنند، گوگل به طور بالقوه می تواند این رفتار را به عنوان هرزنامه و به عنوان تلاشی برای افزایش مصنوعی رتبه شما علامت گذاری کند.
بک لینک ها از سایر وب سایت ها و نحوه تأثیر آنها بر پروفایل پیوند شما هنگام انجام سئو
احتمالاً یکی از مهمترین بخشهای نمایه شما، پیوندهایی است که از سایر وبسایتهای بسیار قابل اعتماد به وبسایت شما اشاره میکند. این همچنین به این معنی است که به دست آوردن آنها دشوارتر است. چند راه مختلف برای به دست آوردن این نوع پیوندها وجود دارد و چند نکته را باید در نظر بگیرید:
- به دست آوردن بک لینک به صورت ارگانیک: در یک دنیای عالی، وب سایت شما یکی از آموزنده ترین، جذاب ترین و قابل اعتمادترین وب سایت های موجود است. به همین دلیل، وبسایتهای دیگر طبیعتاً وبسایت شما را به عنوان یک مرجع در مورد مسائل خاص میبینند و بنابراین به وبسایت شما پیوند میدهند. گوگل که به عنوان پادشاه خوش خیم اینترنت عمل می کند، با فهرست کردن وب سایت شما در بالای نتایج جستجوی خود، به این رفتار پاداش می دهد. این از طریق محتوای عالی، کار سخت و زمان زیاد ساخته شده است.
- ساخت شبکه ها: طبیعتاً، همه ما نمی توانیم کامل باشیم و می تواند دنیای سختی باشد. به همین دلیل، صحبت با وب سایت های دیگر و ایجاد روابط با سایر سایت های مرتبط طبیعی است. این نیز کمی کار سخت می خواهد. با فکر کردن به اینکه کاربران چگونه وبسایت شما را پیدا میکنند و قبل از اینکه به محصول شما بیایند چه چیزی را جستجو میکنند، میتوانید با وبسایتهای مرتبط ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید به یکدیگر پیوند دهند. گاهی اوقات این کار جواب می دهد، و گاهی اوقات نه، اما این یک راه عالی برای در نهایت ایجاد پروفایل بک لینک خود با وب سایت های قابل اعتماد است.
- خرید بک لینک: واقعاً در مورد دنیای "ناقص" اینترنت صحبت می کنیم، بسیاری از آنها بک لینک را از خدمات یا وب سایت های دیگر خریداری می کنند. این پتانسیل افزایش سریع رتبه شما را دارد، اما خطر جریمه شدن توسط Google را دارد که احتمالاً نتیجه معکوس خواهد داشت و شما را بیشتر به عقب براند.
- تنوع سازی: این را نمی توان به اندازه کافی تاکید کرد. درست مانند ایجاد متن لنگر، همچنین با بک لینک از وب سایت های دیگر. اگر لینکهایی از تمام سایتهای خیلی مشابه داشته باشید، گوگل به بازی نادرست مشکوک میشود. صرف نظر از روش شما برای به دست آوردن بک لینک، مطمئن شوید که از مجموعه متنوعی از وب سایت های مرتبط است. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه تجاری کوچک هستید که ظروف آشپزی می فروشید، می توانید پیوندهایی را از وبلاگ های آشپزی، سایر فروشگاه های مشابه و احتمالاً لیست جاذبه های شهر به دست آورید. نکته کلیدی در اینجا این است که چیزها را کمی تند کنید.
فرقی نمیکند که نمایه بک لینک خود را از طریق انکر تکستها یا لینکهایی به وبسایت خود از سایتهای دیگر میسازید، به یاد داشته باشید که این ستون فقرات را متنوع کنید و به آن توجه کنید. در حالی که شما زیباترین وب سایت را با کلمات کلیدی و محتوا می سازید، فراموش کردن پروفایل بک لینک خود می تواند رتبه شما را به خطر بیندازد.
از همه مهمتر، طبیعی باشید! نه صرفاً "طبیعی" ظاهر شدن، بلکه تولید محتوای خوب و تبدیل شدن به یک مرجع قابل اعتماد. در نهایت، این همان چیزی است که گوگل و مشتریان بالقوه می خواهند.